در دولت سیزدهم:

۳۰۰ هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد سرمایه گذاری شد

سومانیوز؛ مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه در دولت سیزدهم حدود ۳۰۰ هزار تومان،‌ سرمایه‌گذاری محقق شده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گفت: طرح‌هایی که به قرارداد تبدیل و در حال اجرا هستند سال گذشته نسبت به دو سال قبل تقریبا سه و نیم برابر رشد داشته است.

به گزارش گروه رسانه ای ایران – گرا؛ پنج شنبه دهم خرداد ماه دو پروژه سرمایه‌گذاری مهم در دولت شهید رئیسی در منطقه آزاد انزلی با حضور حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، استاندار و مدیران این منطقه به  بهره‌برداری رسید.

تکمیل پست شماره سه بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی با ظرفیت تقریبی ۴۵۰ هزار تن تخلیه و بارگیری در سال به ارزش حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است که هفتاد درصد این پروژه در این دولت انجام شده و امروز رسماً فعالیت خود را با پهلوگیری کشتی‌ها؛ تخلیه و بارگیری آغاز کرد.

دومین پروژه احداث چهار مخزن سوخت و محصولات مایع به ارزش سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و صد درصد این چهار مخزن محصولات مایع در این دولت آغاز و به پایان رسید و امروز بهره برداری شد.

حجت‌الله عبدالملکی در حاشیه افتتاح پروژه‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رئیس جمهور شهید در ارتباط با مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اهتمام ویژه داشتند و مهمترین محور را در توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزایش سرمایه‌گذاری در این مناطق می‌دانستند.
وی با بیان اینکه شهید جمهور دستور داده بودند رشد چند برابری در سرمایه‌گذاری این مناطق را محقق کنیم،‌گفت: شهید رئیسی تاکید داشتند این مناطق به جایگاه اصلی خودشان به عنوان موتور محرکه رشد و پیشرفت اقتصادی کشور تبدیل شوند.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود: امسال نیز مجدداً در سال ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده تا پایان سال مجددا یک رشد سه برابری داشته باشیم. عبدالملکی با بیان اینکه سال گذشته ۱۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری محقق شده داشتیم، تصریح کرد: امسال با همکاری مدیران عامل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری محقق شده در سال‌جاری، برنامه‌ریزی شده است./
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://i1444.ir/?p=11399

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: