استاد دانشگاه :

روابط‌عمومی‌ها درعملکرد مسئولان منصفانه عمل کنند

ایران 1444 ؛ مدیر حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و عضو هیات علمی تأکید کرد: مدیران و کارشناسان روابط عمومی در واحد‌های مختلف دانشگاهی نسبت به تبیین و انعکاس عملکرد مسئولان دقیق، مؤثر و منصفانه عمل کنند.

به گزارش گرو ه رسانه ای ایران – گرا ” به نقل از  روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، یک دوره کارگاه تخصصی «اصول خبرنویسی» با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی واحد‌های دانشگاهی و به همت اداره توانمندسازی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در سالن شهید سلیمانی واحد رشت آغاز شد..

مدیر حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در این نشست با  قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این کارگاه، اظهار کرد: روابط‌عمومی‌ها چشم بینای سازمان‌ها و نهاد‌ها هستند که با ارائه گزارش عملکرد‌ها و شناخت آسیب‌ها رهبران و مدیران سازمان‌ها را در مدیریت امور کمک می‌کنند.

دکتر مظاهر زمانی متذکر شد: درست نوشتن نیازمند درست دیدن و درست اندیشیدن است و برگزاری این چنین دوره‌هایی در تقویت سواد رسانه‌ای  و رسانه شناسی همکاران حوزه روابط‌عمومی بسیار مؤثر بوده و در ارتقای عملکردشان نقش بسزایی خواهد داشت.

وی یادآور شد: به کمک رسانه و کارشناسان روابط عمومی، مدیران مسیر حرکت را بهتر می‌شناسند و چالش‌ها و موانع راه را می‌بینند و از موانع سخت می‌گذرند تا به مقاصد خدمت دست یابند و سازمان تحت مدیریت خویش براساس نقشه راه به سر منزل مقصود برسد.

مدیر حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت افزود: روح نظام اسلامی خدمت است و خدماتی که مدیران نظام در سطوح مختلف ارائه می‌کنند بسیار زیاد است، اما در انعکاس اخبار آنها ضعیف عمل می‌کنیم و در مقابل دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی با سوءاستفاده از خلأ عملکردی رسانه‌های ما به بزرگ‌ نمایی مشکلات و کوچک نشان دادن خدمات ما می‌کوشند.

این استاد دانشگاه و عضو هیات عملی  تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مولود مبارک انقلاب است و همواره خود را موظف به خدمت بی‌دریغ به مردم به‌خصوص به نسل جوان می‌داند و شایسته است مدیران و کارشناسان روابط عمومی در واحد‌های مختلف نسبت به تبیین و انعکاس عملکرد مسئولان دقیق، مؤثر و منصفانه عمل کنند.

وی با اشاره به خیزش‌های اخیر آزادی‌خواهانه مردمی در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه و سرکوب فریاد‌های دانشجویان و استادان توسط نظام سلطه، این خیزش‌ها را اوج آگاهی مردم در جای جای جهان نسبت به آرمان‌های فلسطین و حمایت از مظلوم و نیز نهایت درماندگی و رسوایی استکبار جهانی و دشمنان نظام مقدس اسلامی دانست.

مدرس اولین کارگاه تخصصی اصول علمی خبرنویسی دردانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان استاد مجید محمدپور ، استاد علوم ارتباطات در دانشگاه است .

این نویسنده کتاب های حوزه رسانه و ارتباطات بیان کرد: روابط عمومی ها مرکز و منبع اطلاع رسانی و تغذیه رسانه ها در همه جوامع محسوب می شوند و مدیران و کارکنان روابط عمومی باید به اصول علمی خبر نویسی و گزارش نویسی آشنایی کامل داشته باشند.

به اظهار وی در اطلاع رسانی ها چه در روابط عمومی ها و یا رسانه ها، توجه به حفظ منافع ملی ، رعایت خطوط قرمز ” باید ها و نبایدها ” سیاست های خبری” و به ویژه مستند  سازی اخبار و گزارش ها با هدف ایجاد اعتماد بیشتر در افکار عمومی حائژ اهمیت فوق العاده ای است و بی توجهی به این عوامل تبعات زیانبار بسیاری دارد.

مدیر روابط عمومی و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این نشست مطرح کرد: داشتن ارتباطات را می‌توان یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های بشریت بعد از نیاز‌های حیاتی‌اش دانست و بخشی از این ارتباطات مهم که در دنیای مدرن امروز تجربه می‌کنیم، در محیط کار است و برای ایجاد روحیه همکاری و پیشبرد اهداف یک سازمان، به یک جایگاه شغلی نیاز است که به طور مستقیم با ارتباطات انسانی هماهنگ باشد و این جایگاه مهم همان «روابط عمومی» است.

مجید مشک‌ بید حقیقی افزود: یک روابط عمومی خوب باید تصویر درست و امیدآفرین از محل کار خود به نمایش بگذارد و در این بین روابط عمومی به‌عنوان بازوان پرتوان در کنار مدیران سازمان هستند و باید بتواند به عنوان یک مشاور خوب در کنار مدیریت سازمان ارائه طریق کند.

وی افزود: همکاران روابط عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی باید با تولید محتوای مناسب و شناساندن هرچه بیشتر خدمات دانشگاه آزاد اسلامی به جامعه کوشا باشند و با شفاف‌ سازی و ارائه اخبار درست موجب برداشتن موانع بین مدیران و خانواده‌ها شوند، زیرا دانشگاه آزاد یک دانشگاه مردم نهاد است ..

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تاکید کرد: برگزاری این دوره‌ها می‌تواند در تقویت بنیه روابط‌عمومی‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی گیلان مؤثر باشد و باید با تداوم برگزاری این دوره‌های مرتبط در ارتقای جایگاه روابط عمومی کوشید./

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://i1444.ir/?p=11032

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: