رسانه ها نقش برجسته ای در امیدآفرینی جامعه دارند

این جلسه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات و روابط عمومی استانداری برگزار شد که در آن براساس برنامه از پیش تعیین شده جمعی از اصحاب رسانه سخنرانیهای کوتاه سه تا ۵ دقیقه ای داشتند و نظر به رسیدن به اذان ظهر استاندار به بیشتر پرسش های پاسخ داد.
دکتر اسدالله عباسی در ابتدای نشست بعد از سخنان کوتاه به ترتیب مدیر عامل خانه مطبوعات، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره نقش و جایگاه رسانه ها در امید آفرینی جامعه و مقابله با دروغپردازها و فضاسازی های رسانه های بیگانه  عنوان کرد: رسانه ها در همه صحنه ها از جمله در انتخابات اخیر خوش درخشیدند و نقش برجسته خود را به درستی ایفا کردند.
استاندار یاد آور شد: به دلیل تاثیر گذاری و جهت دهی رسانه ها در افکار عمومی  بسیار به جا خواهد بود که همه رسانه های کشور مطالب خود اعم از خبر و گزارش و نقد را به صورت مستند منتشر کنند و از انتشار مطالب غیر مستند پرهیز شود

استاندار گیلان با بیان اینکه بنده به نخبگان گیلانی افتخار کرده و همواره حامی آنان در حوزه‌های مختلف بودم، گفت: در خصوص جذب ۱۰ نخبه گیلانی در دستگاه‌های دولتی بنیاد ملی نخبگان آزمون گرفته و سپس ۱۰ نفر را انتخاب می‌کنند و بر اساس شاخص‌ها به استان‌ها معرفی می‌کنند.
عباسی با اشاره به عدم سفر رئیس جمهور به گیلان برای افتتاح آزادراه منجیل_رودبار بیان کرد: در دور نخست سفرهای استانی رئیس جمهور، گیلان پانزدهمین استان بود ولی اکنون در دور دوم به ۱۳ استان سفر کردند و بعد از ماه رمضان به گیلان می‌آیند و از مردم این استان بابت عدم سفر برای افتتاح پروژه آزادراه منجیل ـ رودبار عذرخواهی کردند.

وی با بیان اینکه مردم رسانه را جزئی از بدنه جامعه می‌دانند، افزود: نقش و رسالت رسانه‌ها بر کسی پوشیده نیست، لذا آن چیزی که مردم امروز می‌پذیرند انتقال خبرهای موثق از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی است زیرا اگر قلم اصحاب رسانه بر اساس تعهد و صداقت باشد مردم آن خبر را به طور یقین باور می‌کنند.

استاندار گیلان با تکلیف به دستگاه‌های اجرایی در خصوص افزایش ارتباط با اصحاب رسانه در برهه‌های مختلف گفت: در برخی از حوزه‌ها عملکرد دولت توسط روابط عمومی‌ها به اصحاب رسانه انعکاس داده نشده و دشمن از این نقطه ضعف در حال استفاده است از این به تمامی رولبط عمومی‌ها تکلیف می‌کنم که ارتباط خود با اصحاب رسانه را بیشتر کنند

دکتر عباسی در این جلسه به اجرای طرح ساماندهی زباله در منطقه سراوان و کارهای موثری که انجام گرفت هم چنین شناسایی مراکز آلوده کننده رودخانه های زرجوب و گوهر رود اشاره کرد و متذکر شد: تاکنون جلوی ورود فاضلاب ها از زندان لاکان، بیمارستان ها، شهرکهای صنعتی و شهر صنعتی رشت گرفته شده یا درصدی از عملیات اجرا و کار رفع آلودگیها ادامه دارد.
استاندار نگفت، این پروژه و عملیات آلوده زدایی از دو رودخانه ” الوده ترین رودهای جهان” چه زمانی به اتمام می رسد، اما آنچه مشخص است اجرای عملیات به همکاری بخش های مختلف صنعتی، بیمارستانی، خانگی از ناحیه مسکن مهر و تامین اعتبار برای ادامه این مهم نیاز دارد.

استاندار گیلان با اشاره به اختصاص ۴۵ میلیارد تومان از محل سفر ریاست محترم جمهور به گیلان در خصوص تکمیل تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت، گفت: تا پایان سال یا نهایتا بعد از تعطیلات بخشی از این مبلغ را در اختیار پیمانکار این پروژه قرار دهد تا روند تکمیل فاضلاب مسکن مهر رشت تسریع باید.

عباسی هم چنین از پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی پروژه تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت خبر داد و افزود: بقیه اعتبارات اختصاص یافته به فاضلاب مسکن مهر رشت در اختیار پیمانکار قرار خواهد گرفت لذا باید طی ۶ الی هفت ماه آینده باید این پروژه به بهره‌برداری برسد زیرا ۱۷ هزار خانوار درگیر این مسئله هستند.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته شیرابه پسماند سراوان نیز در حال کنترل است، گفت: تصفیه خانه شیرابه لندفیل سراوان به صورت آزمایشی و با ظرفیت اسمی سه لیتر در ثانیه به بهره‌برداری رسید ولی به دلیل مشکلات زیست محیطی باردیگر مزایده در این خصوص در حال انجام بوده و شرکت‌ها در حال بررسی صلاحیت هستند‌..
عباسی با اشاره به عدم سفر رئیس جمهور به این استان بیان کرد: سفر آیت الله رئیسی به گیلان به علت برخی مشغله‌ها و همچنین تقارن با ماه مبارک رمضان لغو شد و قرار است بعد از ماه مبارک رمضان به این استان سفر کنند.

 

*****  حواشی جلسه چه بود؟
تعداد شرکت کنندگان قابل توجه و زمان برگزاری نشست بسیار محدود بود، از این رو مجری به حاضران پیشنهاد کرد که در دو دقیقه یا حداکثر سه دقیقه مطالب و  یا پرسش شان را مطرح کنند.
در واقع برای این زمان کوتاه امکان طرح مساله وجود نداشت و این موضوع مساله ساز شد و از سوی دیگر برخی مطالب در جلسه طرح شد که مناسب آخرین نشست خبرنگاران در پایان سال نبود.
در این مدیر پایگاه خبری تحلیلی گیلان ۲۴ عنوان کرد، شایسته است رسانه های استان در کنار هم همدل و همزبان در راستای یک جریان رسانه ای قرار گیرند و این جریان در مقابله با فضا سازی ها و سیاه نمایی های دشمنان اقدام کنند. وی هم چنین به ضرورت مستند سازی مطالب و انتشار آن و نیز توجه لازم به حفظ منافع ملی  تاکید کرد که برخی همکاران موضع گیری هایی داشتند!

استاندار گیلان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه گفته می شود، به زودی به دلایلی استان را ترک می کنند، بیان کرد: من همچنان در خدمت مردم گیلان هستم و حرفی از جابجایی استاندار یا عزیمت من به تهران نیست.

این نشست در واقع به گونه ای ناتمام به پایان رسید و استاندار قول داد به زودی جلسه ای دیگری با اصحاب رسانه برگزار می کند.
شایسته تر بود که این جلسه در دو مرحله جداگانه با مدیران رسانه ها برای تبادل نظر پیرامون مشکلات حوزه رسانه و امکان همکاری رسانه ها با مدیران استانی و خبرنگاران به جهت طرح سئوالها و دریافت پاسخ و انتشار آن اقدام می شد.

از عمده مطالبی که اصحاب رسانه خطاب به استاندار مطرح کردند این بود که – مدیران استان اعم از فرماندارها و مدیران کل و روسای سازمان ها و روابط عمومی ها تعاملی مناسب با رسانه ها ندارند و باید در این راستا تدبیری بشود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://i1444.ir/?p=10851

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: