جشنواره آلوچه گیلان ثبت ملی شد

سومانیوز؛ مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان از ثبت ملی جشنواره آلوچه یکی از مهمترین جشنواره‌های حوزه خوراکی استان خبر داد که این جشنواره هر سال در بخش گوراب زرمیخ شهرستان صومعه سرا برگزار می شود.

به گزارش گروه رسانه ای ایران – گرا؛ ولی جهانی در این باره توضیح داد: هدف از برگزاری جشنواره‌ها نشان دادن ظرفیت‌های صنایع دستی، گردشگری، محصولات بومی و محلی، خوراکیها و ایجاد فضایی شاد برای علاقمندان به جشنواره و گردشگران است.

در همین راستا سومین جشنواره آلوچه برای حمایت از تولیدکنندگان محصولات بومی و محلی با راه‌اندازی بازارچه فروش محصولات بومی و محلی در ۸۰ غرفه برگزار شد.

بخش گوراب زرمیخ صومعه‌سرا یکی از قطب‌های تولید محصول آلوچه در گیلان است و کشاورزان این بخش سالانه ۵۰۰ تن آلوچه از باغات خود برداشت و به بازار مصرف عرضه می‌کنند.

وی اظهار کرد:  بیش چهار هزار نفر از برنامه‌های جشنواره دیدن و از بازارچه جشنواره محصولات بومی و محلی خرید کردند و در پایان این جشنواره نیز از تمبر اختصاصی جشنواره فرهنگی و گردشگری آلوچه رونمایی شد.

بخش گوراب زرمیخ صومعه‌سرا یکی از قطب‌های تولید محصول آلوچه در گیلان است و کشاورزان این بخش سالانه ۵۰۰ تن آلوچه از باغات خود برداشت و به بازار مصرف عرضه می‌کنند./

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://i1444.ir/?p=11502

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: