ترافیک محور منجیل – رودبار برای همیشه باز شد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمامی همت و تلاش دولت سیزدهم تکمیل هشت کیلومتر آزادراه منجیل رودبار تا قبل از پایان سال جاری بوده است، گفت: این منطقه گلوگاه ترافیکی منطقه بوده و مسافران برای سفر به گیلان همواره در ترافیک چندساعته معطل می‌شدند. وی با اشاره به نقش آزادراه منجیل رودبار در کاهش بار ترافیکی گیلان افزود: گیلان یکی از استان‌های گردشگرپذیر کشور در فصل بهار و تابستان است ولی همواره در محور منجیل-رودبار شاهد ترافیک سنگین بودیم لذا با تکمیل این پروژه ۵۰ درصد از بار ترافیکی منطقه کاهش خواهد یافت.

بذرپاش یکی از اهداف دولت از تکمیل آزادراه منجیل – رودبار را کاهش مصرف سوخت کشور در ایام پیک مسافر برشمرد و بیان کرد: مردمان محلی برای رفتن به منازل خود و همچین مسافران برای حضور در گیلان باید چندین ساعت در ترافیک می‌ماندند که همین امر منجر به افزایش مصرف سوخت در کشور می‌شد. وی با بیان اینکه پنج کیلومتر از آزادراه منجیل رودبار را تونل و پل تشکیل داده است، تصریح کرد: ارزش روز پروژه آزادراه منجیل_رودبار پنج هزار میلیارد تومان است ولی برای تکمیل این پروژه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که یک‌هزار میلیارد و ۱۰۰ میلیارد تومان در ۲ سال اخیر به بهره‌برداری رسید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش آزادراه منجیل رودبار در کاهش بار ترافیکی گیلان گفت: با بهره برداری از این آزادراه، ۵۰ درصد از بار ترافیکی منطقه و همچنین مصرف سوخت کشور کاهش خواهد یافت. وی صبح امروز در آئین بهره برداری از آزادراه منجیل_رودبار با تاکید بر رعایت ملاحظه اجتماعی در تکمیل پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: ملاحظه اجتماعی یکی از تاکیدات ریسس جمهور بود چراکه نباید با افتتاح پروژه‌ای مردم دچار مشکل شوند لذا تصمیم بر این شد تا باند بازگشت این آزادراه احداث نشود.

بذرپاش با اشاره به تاکید رئیس جمهور برای تکمیل آزادراه منجیل_رودبار گفت: رئیس جمهور تاکید به بازگشایی پروژه آزادراه منجیل_رودبار قبل از پایان سال جاری داشتند و خوشبختانه این امر محقق شد و دولت عیدی خوبی به مردم گیلان و مسافران و گردشگران سراسر ایران داد. وی با بیان اینکه مسافران و مردم در ایام پیک مسافرت همواره با معضل ترافیک در منطقه مواجه بودند، افزود: مسافران و بومیان منطقه در پیک مسافرت همواره دارای مشکل ترافیک بوده و بومیان برای رفتن به منازل خود باید چندین ساعت در ترافیک گرفتار می‌شدند ولی اکنون با تکمیل آزادراه منجیل_رودبار ۵۰ درصد بار ترافیکی منطقه کاهش خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی ارزش این پروژه آزادراه منجیل_رودبار را ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با تلاش دولت سیزدهم، یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه در ۲ سال اخیر تزریق شد در حالی که ارزش روز پروژه بیش از پنج هزار میلیارد تومان بوده است.

معاون رئیسی : رئیس جمهوری اوایل سال آینده به گیلان می آید

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به سفر رئیس جمهور به گیلان در اوایل سال آینده گفت: امروز حامل پیام رئیس جمهور هستم و پنج صبح امروز فرمودند بنا بر ضرورت باید در تهران بمانند و گفتند در اوایل سال آینده برای سفر دوم استانی خدمت مردم گیلان خواهند رسید. وی در مراسم افتتاح آزادراه منجیل رودبار با بیان اینکه پروژه آزادراه منجیل-رودبار با اعتبارات عادی قابلیت افتتاح نداشته است، اظهار کرد: برای تکمیل پروژه آزادراه منجیل-رودبار یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در ۲ سال گذشته تخصیص یافته و میزان هزینه کل پروژه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

محسن منصوری گفت: حضور در گیلان برای بنده افتخار است و امروز حامل پیام رئیس جمهور هستم و پنج صبح امروز فرمودند بنا بر ضرورت باید در تهران بمانند و گفتند در اوایل سال آینده برای سفر دوم استانی خدمت مردم گیلان خواهند رسید. وی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته برای تکمیل آزادراه منجیل_رودبار در گیلان بیان کرد: از زحمات وزیر راه و شهرسازی و استاندار گیلان تشکر می‌کنم که برای تکمیل این پروژه تلاش کردند.

معاون اجرایی رئیس جمهور افتتاح پروژه آزادراه منجیل-رودبار را یکی از پروژه‌های ملی و مهم دولت دانست و افزود: مسافران همواره برای سفر به گیلان خصوصا در پیک مسافرت با معضل ترافیک مواجه بودند که با افتتاح این پروژه بار ترافیکی کاهش خواهد یافت.

آخرین تحولات مرکز پسماند سراوان رشت و صحبتهای معاون رئیس دولت سیزدهم

به گفته معاون اجرایی رئیس جمهور تاکنون ۱۲ هکتار از این سایت ساماندهی شده و حدود سه تا چهار هکتار باقیمانده نیز به سرعت ساماندهی می‌شود لذا با بررسی‌های به عمل آمده تاکنون این پروژه پیشرفت ۸۴ درصدی داشته است.
منصوری  پس از افتتاح پروژه آزادراه رودبار منجیل، با همراهی استاندار گیلان از آخرین وضعیت محل دفن زباله در منطقه سراوان رشت بازدید کرد و با ارائه گزارش توسط شهردار رشت و دیگر دست اندرکاران در جریان چگونگی روند ساماندهی پهنه پسماند این منطقه قرار گرفت.

معاون اجرایی رئیس جمهور در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با اشاره به عمق ۱۰۰ متری زباله در برخی از مکان‌های محل دفن زباله در سایت سراوان رشت اظهار کرد: تاکنون ۱۲ هکتار از این سایت ساماندهی شده و حدود سه تا چهار هکتار باقیمانده نیز به سرعت ساماندهی می‌شود و فقط منطقه کوچکی باقی می‌ماند که آن هم بهسازی و پاکسازی و به طور کامل رفع می‌شود.

منصوری با بیان اینکه تاکنون ۱۲ هکتار از ۱۶ هکتار محوطه دفنگاه زباله در سراوان رشت ساماندهی شده است، افزود: تلاش‌ها برای ساماندهی پسماند سروان همچنان با قوت ادامه داشته و دولت از هیچ تلاشی برای حل مفصل سراوان دریغ نمی‌کند. وی با اشاره به ورود یک‌هزار تن زباله شهر رشت و مناطق اطراف به این منطقه گفت: این حجم زباله در صورت عدم مدیریت، اثرات مخرب زیست محیطی در پی دارد چنانکه تا به امروز در این منطقه داشته است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه در جریان دور نخست سفر رئیس جمهور به گیلان برای رفع مشکلات محل دفن زباله سراوان رشت تصمیماتی گرفته شد، افزود: در یکی از جلسات پیگیری ویژه‌ای در موضوع ساماندهی پسماند در راستای حفظ محیط زیست انجام شد و تصمیماتی هم گرفته شد و امروز برای پیگیری دستورات رئیس جمهور در این محل حضور یافتم.

منصوری احداث تصفیه خانه شیرابه در سایت سراوان رشت را پروژه دوم برای رفع مشکلات محل دفن زباله در این منطقه عنوان کرد و بیان کرد: پیمانکار مستقر برای احداث این تصفیه خانه شیرابه کارش را خوب انجام نداد؛ در جلسه‌ای با حضور استاندار و شهردار تصمیم بر خلع ید پیمانکار گرفته شد و پیرو این امر مناقصه جدیدی برگزار شد که ظرف یک هفته پیمانکار جدید انتخاب و مستقر می شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر لزوم توجه به تاسیس زباله سوز در منطقه سراوان گفت: پیش از این پیمانکار برای احداث زباله‌سوز فعال و مشغول به کار شد و دولت هم در این رابطه تعهدی داشت و در واقع این پروژه کار مشارکتی بین دولت، شهرداری و بخش خصوصی بود که در این رابطه تاکنون حدود ۹ میلیون دلار منابع تامین و پرداخت شد و برخی از تجهیزات نیز خریداری شده است.

به گفته منصوری در ادامه در فرآیند تامین مالی مشکلاتی وجود داشت که در این رابطه جلسه‌ای با حضور استاندار، مدیرعامل صندوق توسعه ملی، مدیران بانک رفاه و تجارت برگزار شد در زمینه تضامین مربوطه هم توافقی انجام و تصمیماتی اخذ شد تا دستور رئیس جمهور در موضوع مصوبات سفر در این رابطه عملیاتی شود که تا کنون بخشی عملیاتی شده و یکی و ۲ مورد باقیمانده است که با پیگیری شهردار رشت و استاندار گیلان عملیاتی و اجرایی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ساخت آزادراه منجیل رودبار از سال ۹۸ آغاز شد که ارزش روز این طرح حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود،‌ گفت: برای رفاه مردم رودبار، باند برگشت این قطعه را نساختیم تا اشتغال این شهر به هم نخورد.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه بهره‌برداری از آزادراه منجیل رودبار با اشاره به این‌که قطعه منجیل-رودبار در آزادراه قزوین-رشت حلقه مفقوده این آزادراه بود، اظهار کرد: ۸.۲ کیلومتر آزادراه باقیمانده در سخت‌ترین محل که با خانه‌های مردم تلاقی داشت، ساخته شد.

وی با بیان این‌که این قطعه حدود یازده کیلومتر بود که سه کیلومتر آن سال ۹۶ افتتاح شده بود، گفت: از ۸.۲ کیلومتر باقیمانده ۲ کیلومتر پُل، سه کیلومتر تونل و مابقی نیز دیواره‌ها و ترانش‌های خیلی بلندی است که برای عبور از حاشیه سفیدرود احداث شده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://i1444.ir/?p=10790

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: