به قلم مجید محمدپور؛

به شعارهای داوطلبان رای ندهید!

سومانیوز؛ چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تیر ماه امسال در حالی برگزار می شود که ثبت نام ها پایان یافته و دستگاه های مسئول در حال بررسی صلاحیت ها هستند.

به گزارش گروه رسانه ای ایران – گرا؛ از امروز شانزدهم خرداد ماه به همه کسانی که در روز جمعه هشتم تیر برای انتخاب رئیس دولت جدید پای صندوق های رای خواهند آمد، توصیه ی خیرخوهانه و برادرانه دارم مبنی بر اینکه به هیچ وجه به شعارها، تبلیغات، سر و صدا و هزینه های بالای نامزدهای به رئیس جمهور رای ندهید.

به نظر نویسنده به دو موضوع محوری:

۱/ سوابق کاری و شایستگی و پاکدستی

۲/ برنامه های مدون و علمی و قابل اجرا و انجام داوطلبان برای حل مشکلات عمده کشور به خصوص مسائل اقتصادی و حل بیکاری و تورم و تامین مسکن هم چنین برخورد با مفاسد و قطع انتصاب های فامیلی و جناحی و سفارشی با رای خود پایان بدهید.

تجربه نشان می دهد، بسیاری از افکار عمومی تحت تاثیر فضای تبلیغاتی به افرادی رای می دهند که حتی بارها در کشورمان امتحان شان را در مدیریت ها، حفظ منافع ملی، حل مشکلات و مهمتر از همه رفاه عمومی  پس داده اند و این بار چنین عملی را انجام ندهید چرا که، ” آزموده را آزمودن خطاست”.

صرف اینکه به دنبال یک اقتصاد دان یا یک وزیر با سابقه  که مثلا برای تامین مسکن مردم قدم از قدم بر نداشت و یا آن نماینده مجلسی که در طول نمایندگی هیچ اثری در کمیسیون ها یا صحن علنی نداشت رای بدهید، به یقین با دستان و آرای خودتان اوضاع را بدتر هم خواهد کرد و نباید در انتظار روزهای بهتری باشید.

باید داوطلبی کارآمدی، صادق و درستگار، مردمی به معنای واقعی، دارای برنامه های شفاف و موثر، اشنا به مسائل امروز جامعه و جهانی، دارای سلامت نفس، مدبر واقعی و عاقل باشد و به دور احساسات و سفارش های اطرافیان تصمیم گرفته و عمل کند.

بی تردید، داوطلب ریاست جمهوری دوره چهاردهم باید فردی باشد که، نه در شعار بلکه در عمل  با تدبیر، خوش فکری، دانش بالا  و با انرژی مثال زدنی همچون شهید جمهور و با درک دقیق و درست از شرایط داخلی و خارجی، جامعه را هدایت و برای رفاه مردم سر از پا نشناسد.

باید اعتراف کرد رئیس جمهور آینده کشور کار سختی را  پیش رو خواهد داشت، چرا که شهید آیت الله رئیسی در دوره ۳۳ ماه مسئولیت به عنوان یک چهره مردمی خوش درخشید و در بخش های اقتصادی  و بین الملل به گواه گزارش های صندوق بین المللی پول و بانک جهانی  کارنامه درخشانی را به ثبت رساند.

ممکن است برای مثال گفته شود، هیچ یک از این نامزدها مورد تاییدم نیست اما در این شرایط حساس باید از میان هفت تا ۱۰ نفری که از میان هشتاد داوطلب نهایی و مناظره خواهند کرد با نگاه دقیق و بررسی سوابق به یک نفر که  هوشمندانه دارای برنامه های محکم و مدون است، رای بدهید./

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://i1444.ir/?p=11465

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: