مشارکت بالا خواهد بود...

انتخابات چهاردهم دو جریانی است

سومانیوز؛ انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حالی در تاریخ هشتم تیر ماه برگزار می شود که محافل سیاسی و رسانه ای اعتقاد دارند، این دوره از انتخابات کاملا دو جریانی است.

به گزارش گروه رسانه ای ایران – گرا، براساس انتخابات دوره های قبل در کشورمان به نظر می رسد که در این دوره از رقابت های انتخاباتی خاص نیز از میان ۸۰ داوطلب به احتمال زیاد هفت تا ۱۰ نفر تایید صلاحیت می شوند که هر دو جریان اصولگرا و اطلاح طلب در آن حضور دارند.

فعالیت های زود هنگام و به دور از ضوابط و قوانین که به خودی خود نوعی بی اخلاقی و بی قانونی محسوب می شود، نشانگر آن است خود داوطلب ها هم متوجه شده اند از هر دو طیف چهره های وارد میدان خواهند شد و برای آنکه از رقیب عقب نمانند، به میان مردم آمده اند.

پیش بینی ها حاکی از آن است که ۶ تا ۷ نفر از اصولگرایان و ۳ تا ۴ نفر از اصلاح طلب ها وارد مناظره های انتخاباتی می شوند و اعلام برنامه ها، اخلاق مداری، تبلیغات موثر و مناسب، راهکارها برای حل مشکلات کشور برای انتخاب یک نفر تعیین کننده است.

واقعیت این است که از حالا مشخص نیست کدام چهره های انتخابات بخت بیشتری برای تایید صلاحیت و یا کسب آرای بیشتر دارند گرچه رسانه ها، جریان های سیاسی و طرفداران هر کدام نظر می دهند.

از سوی دیگر برای نظر سنجی هم خیلی زود است و نظر سنجی ها بعد از اعلام تایید صلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان آغاز می شود که عصر جمعه ۱۹ خرداد ماه زمان قانونی اول بررسی ها تمام شد و شورا وارد بخش دوم زمان بررسی شده است و منابع مربوطه هنوز اطمینان ندارند حداقل ۵، ۶ و یا ۹ چهره صاحب نام از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند.

سخنگوی شورای نگهبان گفته است، در صورت نیاز علاوه بر پنج روز اول، به احتمال قوی از ۵ روز دوم مهلت بررسی صلاحیت های استفاده شود و یا حداقل از نیمی از این زمان صرف تایید صلاحیت ها می شود.

افکار عمومی اعتقاد دارند که شورای نگهبان از دو میان طیف های  سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب بین ۵ تا ۶ نفر از طیف اول و ۲ تا ۳ نفر را با ملاحظاتی تایید و وارد صحنه کند و این امر برای بالا بردن میزان مشارکت عمومی در انتخابات بسیار حائز اهمیت است.

عده ای هم خود را مستقل می دانند در حالی که  کارنامه عملکردی شان نشان می دهد هرگز مستقل نبوده اند و در واقع می خواهند به دو جناح متصل نباشند چرا دو جریان سیاسی در دولت های قبل در راستای حل مشکلات کشور به خصوص مساله اقتصاد و معیشت مردم و پیشگیری از تورم و گرانی و بیکاری موفق نبوده اند./

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://i1444.ir/?p=11490

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: