به گزارش گروه رسانه ای ایران – گرا؛ محمدحسین رمضانی، مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به این که اداره کل آموزش و پرورش همه تلاش خود را در ارتقای سطح کیفی عملکرد این اداره به کار گرفته است، اظهار کرد: پروژه مهر از طرح هایی بود که همزمان با سراسر کشور در سطح آموزش و پرورش ها برگزار شد و استان گیلان توانست موفقیت چشمگیری در پروژه مهر ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ بدست آورد.
وی افزود: براساس امتیاز ارائه شده توسط ۱۷ حوزه ستادی و با میانگین وزنی و اعمال ضرایب در برخی حوزه ها ( با توجه به تعدد شاخص ها، اهمیت و اولویت کارها ) آموزش و پرورش استان موفق شد با کسب ۳۱ / ۹۱ امتیاز رتبه نخست را در بین استان های کشور کسب کند.
محمدحسین رمضانی با بیان این مطلب که برای تحصیل دانشآموزان در تمام مناطق گیلان تدبیر شده است و همه کلاسهای درس استان معلم دارند، گفت: هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم نیستند و این یکی از دستاوردهای پروژه مهر است.
وی با بیان اینکه پروژه مهر یکی از کارکردهای بزرگ آموزش و پرورش برای بازگشایی سالانه (آغاز سال تحصیلی) است افزود: هدف آموزش و پرورش از اجرای پروژه مهر، عدالت آموزشی و تحصیل همه دانشآموزان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه با بیان اینکه مدیران ادارات ۳۴گانه آموزش و پرورش و شرکای آموزشی در کسب رتبه اول پروژه مهر بسیار کمک کردند گفت: با تلاش های مدیران برگزاری نشست های آموزشی و توجیهی با معلمان، مدیران و سرایداران مدارس، دقت در انتخاب مدیران واحد های آموزشی و جابجایی مدیران کم کار، نقل و انتقال به موقع معلمان، استخدام هزار و ۵۰۰ نومعلم و برگزاری جشن شکوفه ها، غنچهها، جوانه ها و زنگ مهر و ایثار در روز اول مهر اعم توانستیم گیلان از رتبه ۲۴ به رتبه اول برسانیم.
وی با بیان این که حفظ این رتبه خیلی سخت تر از بدست آوردن آن است، تصریح کرد: بیش از ۳۷۰ هزار دانش آموز است که در حدود سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل میکنند که باید هر روز به نظارت و دقت در نحوه آموزش و به روز بودن معلمین و کادر مدرسه افزود تا بتوانیم برای سال های متوالی این رتبه را برای گیلان حفظ کنیم.
رمضانی در ادامه به تعداد پژوهش سراها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۱ پژوهش سرای آموزش و پرورش در گیلان فعال است و یک پژوهش سرا نیز در راستای هوش مصنوعی فعالیت دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه گیلان توانست رتبه نخست آموزش و پرورش گیلان در اجرای پروژه مهر داشته باشد، گفت: گیلان در اجرای این پروژه در سال ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ از رتبه ۲۴ به جایگاه نخست ارتقاء یافت؛ انسجام درونی و تعامل بیرونی علل موفقیت آموزش و پرورش استان در کسب این جایگاه است.
رمضانی به شاخص های اصلی رتبه بندی در پروژه مهر اشاره کرد و گفت: کسب این عنوان بر اساس ارزیابی در موضوع ساماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی، کیفت بخشی و نامنویسی مدارس ابتدایی و متوسطه اول و دوم، کیفت بخشی سلامت مدرسه، استفاده از مشارکت مردم، انتخاب و انتصاب مدیراین و اطلاع رسانی به دست آمد.
وی هدف از پروژه مهر را توزیع عادلانه امکانات در مراکز آموزشی استان عنوان کرد و گفت: عدالت در توزیع نیروی انسانی، تعمیر و نوسازی فضاهای آموزشی، تعمیر، بازسازی و استانداردسازی از موارد مورد توجه در پروژه مهر برای آغاز سال تحصیلی دانش آموزان بود و مبنای اجرا نیز با ثبت نام دانشآموزان در سامانه (سیدا) انجام میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در پایان به تعداد مولدسازی شده در گیلان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۱ ملک آموزش و پرورش در مرحله مزایده است و مولدسازی در حال اجراست./