در ۴ماه اول امسال:

گیلان شاهد تولد پسرهای بیشتری بود

سومانیوز؛ مدیرکل ثبت احوال گیلان می گوید: طی چهار ماه نخست امسال، بیش از ۵ هزار نوزاد در گیلان چشم به جهان گشودند که بالغ بر ۲ هزار و ۸۳۹ نفر شان پسر هستند.

به گزارش گروه رسانه ای ایران – گرا؛ امیر حسن زاد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵ هزار و ۵۲۰ نوزاد در گیلان متولد شدند که ۲ هزار و ۸۳۹ نفر پسر و ۲ هزار و ۶۸۱ نفر دختر بودند.
وی اضافه کرد: شهرستان املش در شرق گیلان بیشترین آمار تولد را به نام خود ثبت کرد و رودبار هم کمترین آمار تولد در این مدت را داشت.

املش طبق جدوال جمعیتی بیشترین سالمندان را دارد و میزان زاد و ولد دراین شهرستان در چند سال اخیر مانند دیگر مناطق استان گیلان روند کاهشی دارد.

میزان موالید در استان گیلان در سه اخیر گذشته بسیار کاهشی است به شیوه ای که مسئولان بهداشت و درمان و ثبت احوال استان می گویند: گیلانی ها در یک سیاهچاله جمعیتی در حال سقوط است..

به زبان ساده میزان سالمندان در استان بشدت رو به افزایش و مقام اول یا دوم کشور را دارد و تعداد موالید کمترین ها را در میان استان ها داراست.

استان گیلان هم اکنون در بحران جمعیتی طی مسیر می کند و گیلانیها باید برای حفظ نسل در راستای زاد آوری با وجود گرانی و تورم که دیگر استان ها هم دارند, همت و اقدام کنند./

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://soumanews.ir/?p=12134

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها