رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودسر:

فردی که در معابر زباله می ریخت ۱۰ میلیون تومان جریمه شد

سومانیوز؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر از محکومیت فرد ی متخلف که اقدام به ریخت و پاش زباله در معابر عمومی منطقه می کرد، خبر داد.

به گزارش گروه رسانه ای ایران – گرا؛ رحمان پورحسین گفت: طی شکایت دهیاران مبنی بر ریخت وپاش زباله و آلوده کردن محیط زیست منطقه، با پیگیری ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر و همچنین براساس تصویر برداری و مدارک مستند تخلف، فرد متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی گردید.

پورحسین افزود:  متخلف پس از طی مراحل قضایی به استناد ماده ۶۸۸قانون مجازات اسلامی کتاب تعزیرات ۱۳۷۵و ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند‌ها ۱۳۸۳ و تصوب نامه میزان مبالغ مربوط به جرایم و تخلفات مندرج در قوانین مختلف مصوب ۱۴۰۳/۰۴/۰۴ حکم به محکومیت متهم به پرداخت ده میلیون تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت صادرشد.

وی افزود: در مورد کج‌روی‌های اجتماعی، کار فرهنگی لازم و غیرقابل اجتناب است؛ ضمن این‌که جزای نقدی یا سایر مجازات‌ها، یادآوری مناسبی برای شهروندان خاطی است؛ ولی نباید فراموش کرد که چون در بعضی مواقع کار فرهنگی به تنهایی ضمانت اجرایی ندارد و پاسخ‌گو نیست، باید از اهرم‌های قانونی استفاده کرد.

متاسفانه رها کردن زباله در معابر، حاشیه رودخانه‌ها و عرصه‌های طبیعی به عادتی چندین‌ساله تبدیل شده. به عقیده کارشناسان، جمع‌آوری زباله و خدماتی که برای نظافت و حذف پسماندها هزینه‌ای قابل توجه برای شهرداری‌ها و سایر نهاد‌های مرتبط است. رعایت نشدن فرهنگ و حقوق شهروندی از سوی گروهی از مردم، هزینه‌های نگهداشت و حفظ محیط زیست شهری و طبیعی را افزایش می‌دهد. این حکم به نظر ما یکی از بهترین احکام قضایی در حفظ محیط زیست است و بسیار هم بازدارنده خواهد بود.

به این معنا که فرد متخلف تکرار کند این جریمه به چندین برابر افزایش یابد و به مردم از کودکان تا بزرگسالان توصیه شود، اگر در معابر عمومی شاهد ریختن زباله یا آب دهان و امثال آن توسط افراد بودند، عکس فرد متخلف یا شماره خودرو در حال ریختن زباله را برای محیط زیست هر شهرستان و بخشی ارسال کنند.
با این حرکت فوق العاده مهم آنهایی که به حقوق دیگران و محیط زیست اهمیت نمی دهند- فهمانده می شود که چشم هایی بینایی شما را می بینند.

محیط زیست متعلق به همه مردم جامعه است و هیچ کسی حق ندارد به اندازه ریختن یک کاغذ یا چوب بستنی در معابر عمومی این حق را نادیده بگیرد.

محیط زیست استان و شهرستان ها و دستگاه قضایی استان بدانند که گروه رسانه ای ایران – گرا؛ آمادگی کامل دارند در این راستا همکاری و همراهی داشته باشند.

باید با این نوع اطلاع رسانی و شفاف سازی به فرهنگ جامعه کمک کنیم و رسانه های دیگر هم به رسالت خود عمل کنند. انشاء الله

.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://soumanews.ir/?p=11921

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها