سید حسین رضویان رییس کمیسیون توسعه پایدار در اولین جلسه کمیته برندسازی شهر رشت عنوان کرد:

فرایند برندسازی شهر اولین ها / شهری با هویتی غنی در دل طعم ها

رشت در خوشبینانه ترین حالت یک مقصد بالقوه گردشگری است و فرایند برندسازی در آن صورت نگرفته و اگر امروز نام و سخنی از او مطرح است بیش از همه نتیجه تلاش ها و اقدامات جامعه است.

به گزارش گروه رسانه ای ایران – گرا و به نقل از روابط‌ عمومی و امور بین‌ الملل شورای شهر رشت سیدحسین رضویان رییس کمیسیون توسعه پایدار در اولین جلسه کمیته برندسازی شهر رشت که با حضور و هم اندیشی اعضای کمیسیون، مدیریت نوسازی و تحول اداری شهرداری رشت و برخی مشاورین کمیسیون برگزار شد عنوان کرد: رشت در خوشبینانه ترین حالت یک مقصد بالقوه گردشگری است با مزایای نسبی خود و به صورت روشمند و علمی فرایند برندسازی در آن صورت نگرفته و اگر امروز نام و سخنی از او مطرح است بیش از همه نتیجه تلاش ها و اقدامات جامعه است.

سیدحسین رضویان با مهم برشمردن مساله برندسازی شهر رشت گفت: انتظار داریم هم پای شهرداری دیگر دستگاه های متولی که بار سنگین صیانت از میراث معنوی این شهر بر دوش آنان است قدم به عرصه گذاشته و به تناسب نام بزرگ رشت برای آن ارزش افزوده بیافرینند.

وی در انتها گفت: بیش از این نباید زمان را از دست داد و برای شروع می بایست شورای مشورتی و سیاست گذاری برندینگ شهر رشت با حضور نمایندگانی از استانداری گیلان، شهرداری رشت، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی دیگر از دستگاه‌ های فرهنگی همچنین نخبگان و صاحب نظران تشکیل شده و شهرداری رشت ضمن دعوت و به کارگیری مشاور ذی صلاح ضمن اعلان فراخوان عمومی برای بهره مندی از خرد جمعی فرایند برند سازی شهری رشت را آغاز نماید.

در این جلسه آزمون رییس اداره نوسازی و تحول اداری شهرداری رشت و همچنین طالبی دبیر کمیته برند سازی کمیسیون توسعه پایدار عنوان کردند: برای برندسازی شهر رشت در سال ۹۵ سندی تدوین شد و عناوینی همچون شهر جشنواره ها، شهر شبهای روشن، شهر محله محور، گیلانشهر، فرهنگ‌ شهر، شهر خلاق طعم ها، رشت برای زندگی شهری، شهر سبز و… برای رشت پیشنهاد داده شد.

همچنین مطرح شد : باید بررسی شود در رویداد های مناسبتی و جشنواره هایی که در ده سال اخیر توسط شهرداری در رشت اجرا شده چه تعداد از شهروندان از آنها اطلاع یافته اند و این رویدادها در عمل چه آورده هایی برای شهرداری رشت داشته است.

در ادامه ضمن توضیح شاخصه های چند شهر برند جهانی عنوان شد: اصولا برندسازی برای یک شهر، دارای چهار نوع دسته بندی کلی است که شامل: برندینگ مکان ( اماکن و بناها) برندینگ رویدادها با موضوعات مختلف، برندینگ شخصیت های برجسته شهرها و برندینگ کالای استراتژیک و سوغات خاص می باشد و رشت به نوعی در تمامی این موارد دارای ظرفیت های بالفعل است و تنها کالای شاخص فعلی رشت، صنعت رشتی دوزی است که ثبت جهانی شده است./

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://soumanews.ir/?p=14998

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها