رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

علوم پزشکی گیلان در حادثه بیمارستان قائم”عج” خیلی خوب عمل کرد

سومانیوز؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مراسم تجلیل از خبرنگاران اظهار کرد: لازم است تا وظیفه دانشگاه‌های علوم پزشکی در ارتباط با انتقال بیماران در حوادثی مانند حریق در بیمارستان قائم رشت مطالعه شود اعلام کرد: از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در این خصوص هیچگونه کم کاری نشد و با همه توان برای انتقال فوری بیماران تلاش کردیم.

به گزارش گروه رسانه ای ایران – گرا؛ دکتر محمد تقی آشوبی, دوشنبه در پاسخ به پرسشی درباره حادثه آتش سوزی در بیمارستان قائم رشت عنوان کرد: هیچ اتهامی در پی حریق بیمارستان قائم (عج) رشت متوجه این دانشگاه نیست.

وی اضافه کرد: درجریان وقوع حریق بیمارستان قائم (عج) رشت پنج نوزاد ۶۰۰ گرمی تا یک کیلو و ۲۰۰ گرم از بیمارستان قائم (عج) به خوبی و بدون بروز مشکلی به بیمارستان ۱۷ شهریور رشت انتقال یافتند و به جز یک نوزاد ۶۰۰ گرمی بقیه ترخیص شده اند.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با وقوع حادثه فوری گروه هایی را برای  حضور در صحنه و نیز آماده کردن تعدادی تحت در بیمارستان‌ها برای انتقال بیماران و تیم های حفاظتی، تیم روانشناسی و روانپزشکی هم برای ارتباط با خانواده‌ها تشکیل داد.

دکتر آشوبی با تاکید بر اینکه در بیمارستان قائم رشت هیچ سهامی ندارد، ادامه داد: پرونده قضایی در ارتباط با این حریق تشکیل شد که مسیر قانونی خود را طی می‌کند و قاضی مربوطه موضوع را  بررسی و نتیجه و مقصران آن را اعلام می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در ادامه با اشاره به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران در ارتباط با تعطیلی بیمارستان «توتون‌کاران» رشت و بیکاری نیروهای آن بیان کرد: به دست اندرکاران این بیمارستان سه ماه برای رفع نواقص فرصت داده شده بود، اما هیچ کاری نکردند.

وی با بیان اینکه با تعطیلی بیمارستان توتون‌کاران رشت در دو مرحله اخطار گرفته است، اضافه کرد: سلامت مردم برایمان مهم است و تا زمانی که مسئولیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان را بر عهده دارم به وظایف قانونی خود عمل می‌کنم.

وی در ادامه با تشریح اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: در دولت سیزدهم ۲۹۶ تخت درمانی اعم از عادی و ویژه  در استان راه اندازی شد ضمن اینکه با بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی سایت لاکان و افزایش تخت در بیمارستان شهید بهشتی انزلی بیش از ۵۰۰ تخت درمانی به ظرفیت موجود اضافه خواهد شد اما همچنان با متوسط کشوری در این زمینه فاصله داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی گیلان بیان کرد: بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی در مجتمع دانشگاهی لاکان رشت یکی از مهمترین مطالبات نظام سلامت استان است که برای تحقق آن به عنوان دستگاه بهره‌بردار از هیچ کوششی دریغ نکرده و پیگیری‌های ملی و استانی برای اتمام و افتتاح آن انجام شده‌است.

وی به توسعه و تجهیز بیمارستان‌های گیلان به مجهزترین دستگاه‌های تشخیصی و پزشکی اشاره کرد و افزود: نصب و راه اندازی نخستین CT آنژیوگرافی و آنژیوگرافی در بیمارستان حشمت، MRI در شهرستان های تالش، لاهیجان، لنگرود، بیمارستان رازی، نصب و راه اندازی CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور، رادیوتراپی جدید در بیمارستان رازی، رادیولوژی دیجیتال منجیل، نصب و راه اندازی میکروسکوپ چشمی دربیمارستان دکتر پیروز لاهیجان و بسیاری از موارد دیگر تنها بخشی از این اقدامات بوده است.

دکتر آشوبی در این نشست خبری از تداوم حضور خیران در نظام سلامت خبر داد و گفت: با اعتمادسازی و تقویت امید در دوره کنون، تاکنون خیران زیادی به نظام سلامت استان پیوسته و دست کم یک هزار میلیارد تومان به سرمایه های نظام سلامت استان اضافه کرده اند.

وی  با تبریک روز خبرنگار و قدردانی از خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران پرچم داران عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه بوده و علاوه بر افزایش سطح سواد سلامت جامعه در استقرار بهداشت عمومی و نظارت بر آن نیز سهم دارند./

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://soumanews.ir/?p=12266

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها