مدیرکل پست گیلان:

دفاتر پستی بستر مناسبی برای مبادلات آنلاین هستند

سومانیوز؛ مدیرکل پست استان گیلان با صادق برزگر ناظر گمرکات استان درخصوص راهکارهای مناسب و موثر استفاده از ظرفیت پست در توسعه صادرات از طریق مرزهای آبی، ریلی و دریایی استان و همکاری های دو جانبه و چند جانبه تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه رسانه ای – گرا؛ محمدحسین هوشنگی در این دیدار با اشاره به اهمیت خرده فروشی آنلاین در توسعه تجارت الکترونیک و راه اندازی دو واسط  پستی در استان اظهار کرد: می توان با استفاده ازبستر فراهم شده توسط واسط های پستی، ایجاد سازوکار لازم و تبادل اطلاعات با گمرک نسبت به افزایش سهم صادرات محصولات تولیدی در استان با استفاده از ظرفیت پست اقدام کرد.

مدیرکل پست گیلان با بیان اهمیت ظرفیت های موجود تجاری در استان نظیر منطقه تجاری و گردشگری بندر انزلی و بندر آستارا خواستار راه اندازی زون تجاری با مشارکت گمرک و به محوریت پست برای ارسال کالا به خارج از کشور به ویژه کشورهای حاشیه خزر شد.

در این دیدار مدیرکل گمرک گیلان با تاکید بر اهمیت بازارهای حوزه خزر، از بندر آستارا به عنوان قطب ارزشمند تجاری در استان یاد کرد و افزود: این بندر با دارا بودن ۴ مرز مشترک می تواند به عنوان یکی از مراکز مهم تجارت خارجی در استان برای ترانزیت کالا از طریق پست مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: به واسطه وجود مناطق آزاد تجاری علاوه بر جذب گردشگر، خرده فروشی و تولید نیز رونق خواهد گرفت که لازمه و چارچوب حرکتی آن باید تعهد به قانون باشد.

این مقام گمرکی استان با حمایت از تجار و بازرگانان به منظور بهره مندی استان از مواهب تجارت خارجی از آمادگی گمرک استان برای توسعه تعاملات با پست به منظور ترانزیت محصولات و کالاهای غیر اساسی به ویژه از طریق بندر مرزی آستارا خبر داد.

وی تصریح کرد: پست استان گیلان می تواند به هر میزان سفارش دهنده کالاها و محصولات تولیدی استان مانند چای را به مناطق دیگر کشور و یا خارج از کشور ارسال کند./

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://soumanews.ir/?p=12420

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها