به گزارش گروه رسانه ای ایران – گرا؛ آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در جلسه شورای اداری آستارا گفت: برگ برنده، متعلق به آن شهری است که وفاق و همدلی بین مسوولان آن وجود دارد. نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: مطالبات مردم برای رفاه حال آن ها و همچنین برای آبادانی نقاط محروم باید پیگیری شود. ناترازی وعدم توازن بین مصارف و درآمد کشور از جمله مشکلات اصلی کشور است.
وی ادامه داد: بسیاری از پروژه های نیمه تمام استان بر زمین مانده است و باید خسارت ناشی از سیل در آستارا پرداخت شود. نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: به خانواده های شهدا و جانبازان و ایثارگران توجه ویژه ای شود و همه مسوولان باید به موقع برای رفع مشکلات تلاش کنیم. وی ادامه داد: ترافیک تالش باعث آزار شهروندان و رانندگان شده است و این معضل در کمربندی تالش باید برطرف شود.
فلاحتی افزود: اجتناب از شتاب زدگی در مسائل سیاسی و عمرانی لازم است و مسوولان در مواجه با مردم باید سعه صدر و صبر داشته باشند. وی تاکید کرد: آستارا پیشانی کشور در اروپای شرقی و استان های شمال غرب است و آسیای میانه بستر مناسبی برای خرید کالای ایرانی و بخصوص مرکبات است و از این فرصت باید برای رونق صادرات استفاده شود.
فلاحتی گفت: ایران حلقه ارتباط است و برای راه آهن آستارا – رشت باید تملک اراضی صورت بگیرد و در این مسیر اراضی مردمی وجود دارد و این امر هزینه زیادی میخواهد. وی اظهار کرد: وفاق بین مدیران برای بهره برداری از این منابع نیاز است و باید به بندرآستارا توجه ویژه ای شود و باید فضای منطقه طوری باشد که التهاب آفرین نباشد.
فرماندار آستارا هم در جلسه شورای اداری گفت: ۶۲۱ میلیارد تومان خسارت از ناحیه سیل در سال گذشته به آستارا وارد شد و بسیاری از محل خسارت ها به دلیل کمبود اعتبار مرمت نشده است. محمدرضا شهاب زاده افزود: در پروژه تعریض آستارا – اردبیل مصالح کوهی برداشت میشود و این مصالح صرف پروژه های مهم نظیر پایانه مرزی هفت هکتاری میشود. وی گفت: خط ریلی آستارا _ رشت تکمیل نشده است و ۱۵ کیلومتر آن در حوزه آستاراست که از این میزان ۹ کیلومتر اراضی ریلی تملک شده است.
شهاب زاده افزود: ۲۶میلیارد تومان اعتبار برای تقویت سیگنال صدا و سیما در آستارا در نظر گرفته شده است اما همچنان با مشکل دریافت سیگنال شبکه باران مواجه هستیم. نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: آستارا با تمام ظرفیت هایش دیده نشده است چرا که بندر آستارا قریب به ۱۰ماهه که تعطیل شده است. ولی داداشی افزود: آستارا در کریدور تبادلات چین با اروپاست و باید با ترک فعل هایی که باعث کندی زیرساخت های اقتصاد آستارا میشود برخورد شود.
وی اضافه کرد: جاده آستارا به اردبیل قتلگاه است و اکثر کالاهایی که وارد آستارا میشود از طریق این جاده به سمت استان های شمالی حمل میشود اما از نظر ایمنی خوبی به آن نشده است. وی ادامه داد: پایانه جدید آستارا ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و پیگیری های لازم در این راستا انجام میشود./