مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان خبر داد:

تعداد ۲۲ پروژه فعال سرمایه گذاری در گیلان با جلب سرمایه گذاری خارجی ۲۰۳۱ میلیون دلاری

سومانیوز؛ نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان اعلام کرد: تعداد پروژه‌ های فعال دارای مجوز به تفکیک کشور های سرمایه‌گذار در استان22 پروژه از کشور های لهستان، آذربایجان، کره جنوبی، سوئیس، روسیه، امارات، کنیا، اتریش، هلند، استرالیا، افغانستان، عمان، آلمان، آمریکا، جمهوری چک و چین می باشد.

به گزارش گروه رسانه ای ایران – گرا؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان، علیرضا نوروزی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان عنوان کرد: در مجموع طی دولت سیزدهم مبلغ ۳۵۰ میلیون دلار برای سرمایه‌ گذاران خارجی از کشور های ترکیه، جمهوری چک، افغاستان، چین، روسیه، هلند، آلمان- عمان، امارات؛ کنیا و ایرانیان مقیم آلمان و مقیم امارات, استرالیا مصوب گردیده و مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار نیز از کشور های چین، اتریش، هلند، کره جنوبی، سوئیس و آذربایجان در پروژ‌ه‌ های سرمایه‌گذاری خارجی استان، جذب شده است.

نوروزی ادامه داد: حدود ۲۵ درصد کل سرمایه جذب شده در پروژه‌ های سرمایه‌ گذاران خارجی استان در سه سال گذشته محقق گردیده و پروژه های فعال در حوزه سرمایه گذاری خارجی هم اکنون به ۲۲ پروژه فعال رسیده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گیلان اشاره کرد: کشور چین رتبه اول سرمایه گذاری خارجی در استان را به خود اختصاص داده‌ است.

نوروزی تأکید کرد: آن چه بیش از همه مایه دلگرمی سرمایه گذاران خارجی و رغبت بیشتر آن ها به سرمایه گذاری در گیلان می شود، این است که اداره کل امور اقتصادی و دارایی و مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تلاش کرده تا حمایت عملی خود را از سرمایه گذاران طی سه سال گذشته به منصه ظهور بگذارد.

وی با بیان اینکه بدون تردید نقش سرمایه‌ گذاری مستقیم خارجی در رشد و توسعه اقتصادی استان‌ها غیرقابل ‌انکار است اما این استان علی رغم داشتن ظرفیت های طبیعی بکر در پارک های جنگلی و همچنین ظرفیت های ویژه در منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی، به علت محدودیت در عرصه های صنعتی و منطقه آزاد و مدت زمان کم و ناکافی در قرارداد های احاله مدیریت پارک های جنگلی، امکان جذب سرمایه گذاری خارجی را آنچنان که شایسته استان باش، از دست داده است.

از همه دلسوزان استان تقاضا داریم تا در صورت مراجعه سرمایه گذار خارجی و بهره مندی آنان از مشوق‌ های قانونی لازم و هدایت صحیح سرمایه گذاران، مرکز خدمات سرمایه گذاری به عنوان کانون واحد مراجعات، به آنان معرفی شود تا زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی بیش از پیش فراهم گردد./

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://soumanews.ir/?p=12859

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها