رییس سازمان عمران و باز آفرینی شهرداری رشت:

آسفالت خیابان خانجانی به سمت پیربازار درحال اجراست؛ تولید و پخش ۴۰ هزار تن آسفالت در ۶ماه سال جاری

سومانیوز؛ رییس سازمان عمران گفت: بیش ترین حجم اجرای آسفالت در سه ماه نخست سال، مربوط به مجموعه مسکونی مسکن مهر بوده است و مجموعه کارخانه آسفالت سازمان عمران شهرداری رشت توانسته است تنها در ۶ ماهه امسال، ۴۰ هزار تن آسفالت تولید نماید.

به گزارش گروه رسانه ای ایران – گرا؛ رییس سازمان عمران و باز آفرینی شهرداری رشت با اشاره به اینکه سازمان عمران شهرداری برای تسریع در روکش آسفالت در معابر اصلی شهر و هم چنین آسفالت در مناطق کم برخوردار، از توان اجرایی بخش خصوصی نیز بهره گرفته است گفت: مجموعه کارخانه آسفالت سازمان عمران شهرداری رشت توانسته است تنها در ۶ ماهه امسال، ۴۰ هزار تن آسفالت تولید نماید.

امید اکبری با بیان اینکه این میزان تولید آسفالت در مقایسه با هشت سال اخیر بی‌ سابقه بوده است، افزود:  ۴۰ هزار تن آسفالت تولید شده بنا به درخواست مناطق پنج گانه شهرداری رشت در اختیار عوامل پخش آسفالت مناطق شهرداری قرار گرفته و این مناطق بنا به اعلام نیاز، معابر اصلی خود را با آسفالت تولید شده توسط کارخانه آسفالت سازمان عمران، آسفالت کرده‌ اند.

اکبری اضافه کرد: علاوه بر اجرای آسفالت در سطح پنج منطقه شهرداری، عوامل اجرایی سازمان عمران نیز جداگانه معابر مورد نیاز شهر را آسفالت کرده‌ اند و برای تسریع در روکش آسفالت در معابر اصلی شهر و همچنین آسفالت در مناطق کم برخوردار، سازمان عمران از توان اجرایی بخش خصوصی نیز بهره گرفته است.

وی، با اشاره به خدمات رسانی بیشتر به مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ نشین رشت نیز گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری، تمامی روز هایی که آب و هوا برای اجرای آسفالت مناسبت بوده، در دو شیفت کاری سازمان عمران اجرای آسفالت داشته است و طی این مدت، محلات کم برخورداری همچون؛ معلولین، عینک، کوچه‌ های محله صف سر، خط کناره و جاده لاهیجان، کیژده، حافظ آباد، حمیدیان و مسکن مهر نیز آسفالت شده است.

اکبری، با اشاره به بازگشایی خیابان جدید در مسیر حاشیه کانال ژ۵ نیز اظهار کرد: آسفالت خیابان خانجانی به سمت پیر بازار درحال اجراست تا از بار ترافیکی مرکز شهر کاسته شود.

رییس سازمان عمران همچنین گفت: بیشترین حجم اجرای آسفالت در سه ماه نخست سال، مربوط به مجموعه مسکونی مسکن مهر بوده است و در بازه زمانی یاد شده، علاوه بر زیر سازی معابری همچون؛ شهرک زعفرانیه، خیابان شهید ترومیده، خیابان شهید عاشری، ورودی‌ های اول و دوم در هر دو لاین و خیابان مهر ۵۸ آسفالت شده است.

این مقام مسوول، با اشاره به اجرای پروژه‌ های طرح میثاق و اجرای پنج تقاطع غیر هم سطح در رشت نیز اضافه کرد: برای کاهش بار ترافیکی در محدوده پروژه‌ های تقاطع‌ های غیرهم سطح، از مساحت پیاده رو کاسته شده و بخش اضافه شده به معبر اصلی به سرعت توسط سازمان عمران آسفالت شده است.

رییس سازمان عمران و بازآفرینی، ضمن قدردانی از تلاش مجموعه فنی و اجرایی، یادآور شد: کارخانه آسفالت سازمان عمران شهرداری رشت، تحت نام اداره پشتیبانی در سال ۱۳۵۶با راه‌ اندازی خط تولید سنگ شکن در مسیر امامزاده هاشم، فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۷۶ نخستین کارخانه آسفالت، با نام کارخانه تاناکا، با مخازن قیر راه‌اندازی شد. دومین کارخانه نیز در سال ۱۳۸۸با نام تیتان در همان مجموعه مورد بهره‌ برداری قرار گرفت.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://soumanews.ir/?p=13482

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها