تنها بانوی رزمنده در عملیات بیت المقدس:

گیلان، مایه افتخار ملی با پیشرفت های همه جانبه و شهدای تقدیمی است 

سیده فاطمه نواب صفوی تنها بانوی رزمنده در عملیات بیت المقدس با حضور در گیلان و شرکت در دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان گیلان از غرفه های نمایشگاه «روایت پرچمدارن» بازدید به عمل آورد.

به گزارش گروه رسانه ای ایران – گرا و به نقل از خبرگزاری بسیج گیلان، سیده فاطمه نواب صفوی در حاشیه بازدید از نمایشگاه با گرامی داشت یادو خاطره شهدا، گیلان را نماد افتخار و ایثار دانست و اظهار کرد: برگزاری چنین برنامه فرهنگی ازسوی مجریان و دست اندرکاران این برنامه فرهنگی و حماسی جای تحسین دارد.

 تنها بانو رزمنده در عملیات بیت المقدس با اشاره به حضور مبارزان، نیروهای سپاه، ارتش و رزمندگان در میادین مختلف، گفت: برادرهای سپاه، ارتش و رزمندگان همیشه مایه افتخار هستند.

نواب صفوی با تحسین غرفه های مختلف در نمایشگاه های استان،گفت: برای من جالب بود که گیلان در همه جهات ارزشمند است. وی افزود: نمایشگاه با غرفه های مختلف در تمامی زمینه ها علمی، کشاورزی، فرهنگی، مبارزاتی پیشرفت و دستاوردهای بسیار عالی را نمایش می داد که این باعث افتخار است.

دختر شهیدنواب صفوی با یادآوری آموزه های پدر شهیدش درباره مسوولیت مسلمانان در برابر مظلومان جهان، گفت: مقابله با ظلم وظیفه ای انسانی و دینی است که از گذشته تا امروز باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به دوران سخت انقلاب و تحریم ها،گفت: تمام مشکلاتی که ما در سال های سال در دوران انقلاب با تحریم و مسائل مختلف داشتیم، امروز به نقطه ای رسیده ایم که پیشرفت ها چشم گیر شده اند. این واقعاً جالب و افتخارآمیز است.

تنها بانوی رزمنده در عملیات بیت المقدس با اشاره نقش شهدای گیلان در خدمت به جامعه گفت: گیلان شهدای بزرگی را تقدیم جامعه کرده و باعث افتخار است که شخصیت های برجسته ای در این استان حضور دارند.

وی به آموزه های پدر شهیدش اشاره کرد و ادامه داد:پدرم از همان ابتدا معتقد بودند که اگر یک مسلمان و یک مظلوم آن طرف دنیا رنج بکشد، وظیفه ماست که آن مسلمان و آن مظلوم را با کمک و یاری از زیر بار ستم و ظلم بیرون بکشیم.

دختر شهید نواب صفوی با یادآوری موضع‌گیری پدرش در سال ۱۹۴۷، هنگام تشکیل دولت اسرائیل، افزود:وقتی قرار بود دولت اسراییل تشکیل شود، پدرم با ابزار ناراحتی آن را غاصب دانست.

وی اضافه کرد: پدر معتقد بود اگر جلوی آن را نگیریم، بعدها بارها باید خون های بسیار زیادی را بدهیم تا سلطه و مشکل را از سر مردم مسلمان و مظلوم برداسته شود. «فاطمه‌سادات»، تنها دختر شهید «نواب‌صفوی» است که از کودکی به مبارزه با ظلم علاقه داشت و قبل از انقلاب با سید «ابوالفضل فاضلی رضوی» ازدواج کرد که به دلیل فعالیت های همسرش علیه رژیم، به جنوب سیستان و بلوچستان تبعید شدند.

آن ها برای تحصیل به آمریکا می روند و پس از بازگشت، برای فراگیری علوم دینی راه قم را در پیش می‌گیرند. وی فرزند ارشد شهید نواب صفوی زمانی که تنها ۵ سال داشت پدرش به دست رژیم طاغوت به شهادت رسید.

به خاطر مبارزاتی که پدرش علیه نظام استعماری رژیم منحوس پهلوی داشت و شرایط خانواده در دوران کودکی سخت و هم چون مردم عادی نبود، هرگز خانه ای نداشتند که متعلق به خودشان باشد.

به گفته وی همیشه در حال فرار بودند و چنانچه جایی منزلی را اجاره می کردند خیلی زود قوای نظامی رژیم طاغوت برای دستگیری شهید نواب صفوی به خانه حمله می کردند و با محاصره خانه درصدد آزار و اذیت بودند و مادر به خاطر همه سختی هایی که دژخیمان پهلوی برای خانواده ایجاد می کرد مجبور بود سریعاً خانه را ترک کرده و با برداشتن بچه ها و مختصر لوازم و لباس به جای دیگری نقل مکان کند.

شهید سید مجتبی نواب صفوی، متولد ۱۷ مهر ۱۳۰۳ در تهران، از پیشگامان نهضت اسلامی و بنیان‌گذار گروه فدائیان اسلام بود؛ مردی که با قلم و اقدام، علیه فساد و استعمار ایستاد و در ۲۷ دی ۱۳۳۴، جان خود را در راه آرمان هایش فدا کرد./

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://soumanews.ir/?p=19898

نویسنده و روایتگر:

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • آخرین اخبار
  • داغ ترین ها