به گزارش گروه رسانه ای ایران – گرا؛ امین آقایی رییس اداره محیط زیست صومعه سرا اعلام کرد: در پی معرفی یک متخلف شکار و صید غیرمجاز به مرجع قضایی، دادگاه کیفری شهرستان صومعه سرا رایی صادر کرد که بر اساس آن، فرد متخلف که اقدام به شکار چند قطعه پرنده حفاظت شده و صید چندین قطعه ماهی در منطقه حفاظت شده «سیاه کشیم» کرده بود، به انجام ۱۰۰ ساعت خدمات عمومی رایگان شامل جمع آوری زباله و فعالیت های مشابه در مناطق اعلامشده توسط اداره محیط زیست محکوم شد.
وی افزود: علاوه بر این، متهم به مدت دو سال از حمل سلاح منع گردید و طبق ماده ۳ قانون شکار و صید، موظف به پرداخت مبلغ ۸۲ میلیون و ۸۸۲ هزار ریال بابت خسارت وارده به سازمان حفاظت محیط زیست شد.
آقایی در اظهار داشت: این نوع احکام که تحت عنوان «حکم سبز» شناخته می شوند، به عنوان جایگزین مجازات حبس تعزیری برای جرایم زیست محیطی صادر میگردند و هدف اصلی آن ها، اصلاح رفتار متخلفان و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست است.
وی تاکید کرد که اجرای چنین احکامی می تواند تاثیرات مثبتی در تغییر نگرش و رفتار افراد نسبت به طبیعت و منابع طبیعی داشته باشد./
