فرمانده انتظامی کشور:

سردار رادان از هزینه پایین جرایم رانندگی در ایران انتقاد کرد

سردار رادان در نشست فرماندهان پلیس راهور که امروز با حضور رییس جمهور برگزار شد، با بیان این که سالیانه بیش از ۶۰۰ میلیارد کیلومتر پایش سفری یا غیرسفری داریم، به وجود ۶۹۵ هزار کیلومتر جاده، ۵۳ میلیون راننده و ۴۱ میلیون وسیله نقلیه در کشور گفت:  نقش همکاران ما در راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی، اورژانس و هلال احمر بی  بدیل است؛ اگر این نقش ها نبود و برنامه کاهش تصادفات را نداشتیم و بایستی ۶۰ هزار کشته را تجربه می‌کردیم.

به گزارش گروه رسانه ای ایران – گرا؛ رییس پلیس کشور ادامه داد: خدا را شکر سیر جلوگیری از افزایش تصادف به جایی رسید که خوشخبتانه به ۱۹ هزار کشته و یک بار به عدد ۱۶ هزار نفر رسیدیم در حالی که در زمانی ۲۸ هزار کشته را تجربه کردیم، خوشحال نیستیم از ۲۸ هزار به ۱۹ هزار رسیدیم چرا که این عدد خیلی بالاست و در شان مردم و نظام نیست؛ بایستی جدی تر، پرتلاش تر و جهشی تر حرکت کنیم. هماهنگی دستگاه های مرتبط می‌توانند کمک های خوبی کند.

وی اضافه کرد: شهید رییسی در این موضوع خیلی فعال بود و خواسته اش در یک برنامه ۵ ساله کاهش ۵۰ درصدی تلفات جاده‌ای بود و در دوره دکتر پزشکیان افق جدیدتری باز شد و خبر از هدف «نه به تصادفات» داد. وقتی نه به تصادف در دل و ذهن مردم و مسوولان جا بگیرد، یک اطمینان خاطر به وجود می‌آید و خدمت بیش تر خواهد شد.

وی با اشاره به خدمات پلیس طی سال های اخیر گفت: در حوزه شماره گذاری، صدور گواهینامه، اجراییات، رسیدگی به تصادفات و حوادث ترافیکی و … سالیانه نزدیک به ۲۲۰ میلیون خدمت به مردم انجام می‌شود. این را در کنار حوزه عملیات بگذاریم، نشان می‌دهد همکاران ما در راهنمایی و رانندگی فعال هستند و اراده شان هیچوقت سست نمی شود. بچه های ما در جاده و سرما یخ می زدند یا در گرما، گرما زده می شدند اما می ایستادند.

سردار رادان ادامه داد: حضرت آقا فرموندند «وقتی قصه تصادفات را می‌شنوم غصه ام می‌شود و تلاش کنید آمار تصادفات را به حداقل برسانید». حادثه ها پیامد و اثرات هولناکی بر خانواده و اطرافیان افراد آسیب دیده می گذارد؛ یکبار برای همیشه باید موضوعات هوشمندی، خودروی متصل و قانون و مقررات را حل کنیم؛ در این شرایط هزینه های اورژانس پایین می‌آید و تراز احساس امنیت بالا می‌رود. مساله خودروی متصل می‌تواند انقلابی در کنترل وسیله نقلیه به وجود بیاورد. می‌شود در یک حرکت جهادی این ناوگان پر رفت و آمد را به کنترل در بیاوریم.

وی اضافه کرد: امروز حدود ۱۰ درصد از رانندگان مرتکب تخلفات حادثه ساز می‌شوند و این ۱۰ درصد اراده شان را بر ۹۰ درصد باقی مانده جامعه تحمیل می‌کنند؛ جرایم این‌ متخلفان باید بالا برود. ما جزو کشورهایی هستیم که در حوزه تخلفات راهنمایی و رانندگی کم ترین جرایم را داریم چرا که راننده متخلف احساس می کند هزینه تخلفش آنقدر نیست که بازدارنده باشد. باید روی این موضوع کار کنیم و نتیجه بگیریم تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف اقدامی انجام دهیم که سزاوار مردم باشد./

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://soumanews.ir/?p=17328

نویسنده و روایتگر:

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • آخرین اخبار
  • داغ ترین ها